Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie rozpoczyna rekrutację na 2 edycję rocznych Studiów Podyplomowych dla Menedżerów Opieki i Konserwacji – Restauracji Dzieł Sztuki.
Zgłoszenia przyjmowane są do 15 stycznia 2026 r. pod adresem e-mail: rekrutacja.moikrds@cybis.asp.waw.pl
Studia rozpoczną się w lutym 2026 r., potrwają 2 semestry.
Liczba miejsc: 27
Kierunek adresowany jest do pracowników instytucji publicznych i samorządowych, instytucji kultury, organizacji pozarządowych, a także osób związanych z zarządzaniem dobrami kultury. Studia mają na celu przygotowanie uczestników do zarządzania projektami z zakresu ochrony dziedzictwa kulturowego, konserwacji i restauracji dzieł sztuki oraz pozyskiwania i rozliczania funduszy na ich realizację.
Program studiów i wykładowcy:
Moduł 1 - prowadzący prof. dr hab. Artur Krajewski
Edukacja i promocja dziedzictwa kulturowego, objętego ochroną konserwatorską, czyli jak kształtować świadomość społeczną
Moduł 2 – prowadząca prof. Dr hab. Iwona Szmelter
Związki kultury i nauki z konserwacją. Etyka, teoria i filozofia ochrony dziedzictwa sztuk wizualnych w świetle społeczno – ekonomicznym
Moduł 3 – prowadzący mgr Marcin Kozarzewski
Model zarządzania zespołami i poszczególnymi etapami działań, czyli jak ratować założenia twórców chronionych zabytków
Moduł 4 – prowadząca prof. dr hab. Bogumiła Rouba
Zarządzanie nie tylko kryzysowe dziedzictwem kulturowym objętym ochroną konserwatorską. Czym jest ochrona zabytków i jakie niesie konsekwencje administracyjne?
Moduł 5 – prowadzący prof. dr hab. Wojciech Wiktor Kowalski
Prawne ramy działalności twórczej i ochrony dziedzictwa kulturowego
Moduł 6 – prowadzący dr Jarosław Marek Spychała
Jednostki administracji publicznej strażnikami dóbr kultury. Jak stać się liderem zespołu ?
Moduł 7 - prowadzący dr hab. Rafał Kasprzak , prof. SGH
Marketing, pozyskiwanie funduszy, czyli „ Money makes the project goes around”
Moduł 8 – prowadzący dr Anna Kowalik i zespół
Sztuka współczesna jako dobro kultury. Od kolekcji i sztuki ulicy po drapacze chmur
Więcej informacji (link).